Розвиток обдарованості дітей і молоді під час вивчення хімії


ТЕМА: Розвиток обдарованості дітей і молоді під час вивчення хімії
Створення навчального середовища для розвитку обдарованості дітей і молоді під час вивчення хімії
Для створення навчального середовища розвитку обдарованості при вивчені хімії використовую різні форми і методи навчання, які формують в учнів інтерес до вивчення предмету, розвивають креативне мислення, уміння розв’язувати  нестандартні задачі; розвивають вміння пояснювати хімічні явища, уміння порівнювати, пояснювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, сприяти  розвитку гуманістичних рис особистості учня, їх творчих здібностей, формувати дивергентне мислення.
На уроках хімії  апробувала систему вправ, поетапне й систематичне використання яких сприяло б розвитку нестандартного мислення.
МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ:
v Інтерактивні технології: «мікрофон», «мозковий штурм», робота в парах;
v Ігрові прийоми навчання;
v Проекти;
v Мультимедійні презентації;
v Технології кооперативного навчання;
v Дослідницька та пошукова діяльність учнів.


           








 Захист проекту
  ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ
v Урок – лекція.
v Урок – семінар.
v Інтегрований урок.
v Урок – конференція.
v Урок – проект.
v Урок – подорож.








Урок –дискусія.
v Уроки з використанням мультимедіа, комп’ютера…
Урок – конференція



             Урок - подорож


Факультативні заняття організовуються для учнів 9 – 11 класів, які особливо  цікавляться хімією
Заняття гуртка «Кристал» проводяться за розкладом в позаурочний час. Учасники гуртка, учні 8 – 9 класів,  вирощують малі і великі кристали з мідного купоросу, алюмокалієвих квасців, глауберової солі. Використовуючи барвники вирощують кристали різних кольорів, виготовляють різні прикраси.


ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
       Організація підготовки творчої особистості передбачає залучення учнів до наукової роботи протягом усього періоду навчання в школі. Звичайно, зміст дослідницької роботи учнів поступово ускладнюється з року в рік.
       Учні 7 – 9 класів пишуть реферати, виступають з доповідями і повідомленнями на семінарських і практичних заняттях. Ці перші етапи набуття наукового досвіду передбачають ознайомлення школярів з окремими прийомами, методами, видами наукового дослідження, основними поняттями наукового апарату, правилами підбору потрібної інформації та підготовки доповідей, рефератів тощо.
Якісно новим етапом у творчій підготовці є  10 – 11класи, де учні виконують систему завдань науково-дослідницького характеру. Завдання мають різну спрямованість. Виконання цих завдань дозволяє учню  підійти до свідомого вибору теми, а також накопичують інформацію для подальшої дослідницької роботи. Учні беруть участь у роботі наукових гуртків, наукових учнівських конференцій.  




ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ХІМІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ
На уроках хімії та в позаурочний час застосовується два методи учнівського експерименту: дослідницький та ілюстративний. На уроках проводяться:
-  демонстрації;
-  лабораторні досліди;                                 
-  практичні роботи;
-  практикуми.


Домашній експеримент учні проводять в домашніх умовах .

Працюю над питанням перетворення кабінету хімії на шкільну хімічну лабораторію, де кожен учнівський лабораторний стіл обладнаний наборами реактивів, посуду, приладдям, необхідним для збирання приладів і виконання дослідів, а також деякими навчальними посібниками. На стінах класу-лабораторії замість традиційних стендів вивішені довідкові таблиці, графіки, діаграми, схеми, потрібні учням у процесі самостійної навчальної роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий